! Du har sökt på ett annat registreringsnummer än det som hör till din nuvarande inköpslista.
Din nuvarande inköpslista kommer att raderas.

! Du har sökt på ett annat registreringsnummer än det som hör till din nuvarande inköpslista.

Träffsäkerhet
Kvalitet:
NY Ny originaldel eller reservdel av likvärdig kvalité.
A+ Nyligen bytt reservdel. Delen är bättre än bilens ålder/miltal och förväntade skick.
A Kontrollerad och testad del utan anmärkning. Delen är felfri och representerar bilens ålder och miltal.
Delen är användbar utan åtgärd.
A* A-detalj med reservation. Detaljen har tydlig information som klargör brist eller anmärkning.
M Miljödel. Återvunnen reservdel som oftast kan användas utan åtgärd.
Detaljen har/kan ha hög ålder/miltal och har utförlig anmärkning eller tydligt beskriven brist.


! Registreringsnumret du sökte på finns inte.

Kontrollera om du verkligen har skrivit rätt registreringsnummer. Om bilen är nyligen registrerad kan det ta ett par dagar innan den dyker upp i vårt register. Skicka i så fall en förfrågan till oss och skriv med registreringsnumret i meddelandet.

! Användaren finns redan i vårt kundregister. Om du har glömt bort ditt lösenord kan du klicka på "Glömt lösenordet?" så skickar vi ett nytt. Användaren finns redan men är spärrad. Kontakta kundtjänst för mer info. Användare med denna e-post finns redan i systemet.

!Inloggningen misslyckades. Om det var länge sedan du loggade in senast kan ditt konto kan ha låsts. Kontakta kundtjänst så hjälper de dig att låsa upp det.

Garantikoder

Garanti: A


Garantitid 12 månader eller 1000 mil vilket som först uppnås.

Delen ersätts med en likvärdig del eller krediteras kunden.

I- och urmontering ersätts enligt märkesfabrikantens gällande timprislista och tidverk för reklamationer.




Garanti: B


Garantitid 12 månader eller 1000 mil vilket som först uppnås.

Delen ersätts med en likvärdig del eller krediteras kunden.

I- och urmontering ersätts ej.




Garanti: C


Funktionsgaranti, kunden informeras om den status delen har.

Delen ersätts med en likvärdig del eller krediteras kunden.

I- och urmontering ersätts ej.

Returrätt inom 30 dagar, delen krediteras.

Kunden betalar fraktkostnader.



Kundtjänst öppet vardagar 8-17
kundservice@kaikki-autonosat.fi  Kundtjänst talar svenska & engelska

Du har ännu inte lagt till någon bil eller några bildelar till din inköpslista. Fyll i bilens registreringsnummer och önskad bildel i sökfälten till vänster.

Varför handla begagnade bildelar på nätet?

Att återanvända bildelar är prisvärt och sparar på vår miljö. Du som konsument får originaldelar till halva priset och jämfört med att producera en ny bildel är återanvändning betydligt miljövänligare. Alla blir vinnare!

Det är dessutom tryggt, du har 14 dagars retur- och ångerrätt och 6 månader reklamationsrätt.

Hur miljövänligt är det med begagnade bildelar egentligen?

Kaikki Autonosat samarbetar bara med auktoriserade bildemonterare. Det betyder att länsstyrelserna och kommunerna övervakar produktionen så att den följer uppsatta lagar och normer, inte minst ur miljöperspektiv.

Bildemontering innebär att farliga vätskor och material tas om hand så att de inte kommer ut i kretsloppet. Allt som kan återanvändas plockas bort, rengörs och kvalitetssäkras och läggs på lager till försäljning. Resten av bilen pressas och återförs till kretsloppet som skrot. Allt sker idag med industriella metoder och med modernt IT-stöd.

Vilka bilar finns på Kaikki Autonosat?

Vi lagerför bildelar till de flesta bilar äldre än 3 år. Bildelar är färskvara och finns inte en bildel idag så kan den finnas på lager imorgon. Därför ska du alltid göra en förfrågan om du inte exakt hittar det du söker.

Varför får jag färre träffar på Kaikki Autonosat än hos andra bildatabaser?

Kaikki Autonosat matchar ditt registreringsnummer mot passande bildelar på flera punkter. Det innebär att du får färre men säkrare träffar när du söker. Bildelar med grön markering passar med hög säkerhet.

Hittar du inte det du söker eller behöver hjälp ska du alltid sända en förfrågan, vår kunniga personal kan ofta lösa ditt problem.

Jag hittar inte några delar till min bil

Hittar du inte det du söker ska du alltid sända en förfrågan. Vår kunniga personal kan ofta lösa ditt problem, ibland finns delar odemonterade eller så finns ersättningsdelar.

Mitt användarkonto fungerar inte

Din e-postadress i kombination med ett lösenord utgör ditt användarkonto. Om du inte får inloggningen att fungera så beror det antingen på att du använder fel e-postadress när du loggar in eller har glömt bort lösenordet. Prova först med att klicka på "Glömt lösenordet" så skickar vi omgående aktuellt lösenord till din uppgivna e-postadress.
Om du får meddelandet "Hittade ingen användare med den e-postadressen" så har du angivit fel adress.
Om du ändå inte får ditt konto att fungera eller vill radera ditt konto maila kundservice@kaikki-autonosat.fi så hjälper vi dig.

Jag vill ångra mitt köp, hur gör jag?

Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit delen. Gå in på Min sida och leta upp din order i orderhistoriken. Klicka på Ångra köp och följ instruktionerna. Om du har betalat med Klarna faktura måste du själv höra av dig till Klarna för att flytta fram förfallodatum på fakturan, du kan göra det på www.klarna.se. Du får tillbaka pengarna eller så makulerar vi fakturan när bildelen är returnerad till oss.

Bildemonterare nära dig
Mountains GPS Signs

Demonterare över hela landet säljer bildelar genom oss. Klicka på kartan för en större karta. När du loggat in på "Min sida" ser du din närmsta demonterare.